2008/03/04

Loppisfynd!

Idag gick jag först till den lokala loppisen. Den som är typ halvvägs mellan mig och Videobutiken, där jag normalt handlar mina billiga Dvder. Egentligen var jag på jakt efter schysst lo-fi hi-fi-utrustning. Men de hade inget bra. Döm om min förvåning när de istället fått in ett stort lass filmer. I nyskick. Nyskick I tell You!!! En del (2 st) var region 1. Nu gjorde inte det så mycket. Eftersom jag trodde att min Dvd-spelare var regionsfri. Det var den visst inte. Men skit samma, det tjötas det om i en annan blogg. Anyhoo. Jag fick ihop följande lilla paket:

Gladiator
The Abyss - Extended, Special, Super, Duper, 2-disc mäktig version
John Carpenter's Vampires
Evil Dead - Full Uncut Asmäktaspex version
Caligula - 2-disc
Dawn Of The Dead - 2-disc Collectors bla bla bla Edition
Shadow Of The Vampire
Bringing Out The Dead
Dead And Buried
Skulls

(Ja, det var tydligen nåt slags horror-freak som lagt upp årorna och lämnat in skiten)

Alla kostade 20:- styck. 20!!!!!!!!!! Imorrn ska jag dit igen och köpa på mig resten. Det fanns en del B-filmer jag aldrig hört talas om. Men även Manhunter. Nyutgivningen i samband med Red Dragon som hastigt och lustigt döptes om till Röda Draken i Sverige. Trodde jag hade den redan. Men det var nog bara på VHS. Grissom!!!

Sen åkte jag till den lokale byggvaruhandlarn och lät dom såga till hyllplan. Köpte färg och konsoler. Till vad som ska bli min nya Dvd-hylla. Det lilla skåpet jag köpte innan jul var för litet redan då. Så nu måste jag ha lite plats. Man kan väl säga att hela hyll-kitet inklusive färg för 155:- och konsoler för 120:- gick på lite drygt 300 spänn. För det får jag nu en hel liten vägg med 6 hyllor. Har räknat ut att jag får plats med 250-300 filmer där. Grejt. Gott om plats. Bör kanske tilläggas att jag lätt får rum med 2-3 hyllor till på den lilla väggen om det skulle behövas i framtiden.

Tiden var nu inne för en tur till den andra stora loppisen i stan. Jakten på lo-fi hi-fi-utrustning fortskred. Och resulterade i ett inköp av en Technics-skivspelare, panasonic cd-växlare och receiver och två feta Yamaha-högtalare. Det ingick även en Technics kassett-grej och en möbel. men kassett-grejen ligger nu i bo'n. Och möbeln fick dom behålla. Hela kitet kostade 450 spänn. Monterades upp på första försöket. Och låter helt fantastiskt. Bra jobbat!!!

Fick till slut även upp mitt stora, fina, inramade bröllopsporträtt på Mary och Frederik, som jag handlade på en loppis i söndags, på väggen i hallen. Fett! Typ den här bilden. Fast på min hånglar dom:



All in all - Not Too Shabby på loppisfronten den här veckan. Hittade ett tiotal 80-tals Spindelmannen också. Yeah!

Inga kommentarer: