2008/03/06

Ideellt arbete

Har ägnat dagen åt följande - Jobbat lite med Finntorps Katthem's hemsida. Lagt in lite information jag fick i brevlådan i morse. Den börjar ta sig ordentligt faktiskt. Ganska nöjd. Får väl se hur den kommer se ut i framtiden när folk ska börja uppdatera den till höger och vänster. Får väl köra lite frontpageutbildning på den sen. Jag är ju som alla vet på tok för lo-fi och ointresserad av teknik för att ägna mig åt dot.net.nuke.asp. och allt vad det heter. Nej. Här får folk uppdatera the hard way. Bildmallar och stilmallar finns det iaf gott om. Så det borde funka smidigt ändå. Vidare så har jag lagat lunch. Det blev lite kyckling med kokt potatis och bearnaise. Gott. Till middag blir det hämtpizza. Tänkte vara lite snäll mot mig själv. Eftersom verket kallar imorrn och jag har så ont i vänsterbenet att jag inte vet vad jag heter. Emellanåt har jag även ägnat dagen åt att titta på Zatôichi - Takeshi Kitanos mästerliga version av den klassiska berättelsen om den blinde samurajen som hjälper bybor mot hänsynslösa gangstrar. Ibland finns det faktiskt inget bättre än en bra samurajfilm. Har för mig att Ginza har rea på några Mifune-rullar. Kanske värt att bege sig dit inom kort. När ben/ryggsmärtorna blivit för stora har jag även läst lite Rankin och boken 1001 filmer du måste se innan du dör. Som jag handlade på bokrean på kvantum igår. Riktigt bra måste jag säga. Toaletten.

Inga kommentarer: