2008/02/01

Betygsystemet

Det absolut viktigaste. Kräver lite eftertänksamhet. Men jag tänkte ha som förut - d.v.s. en skala från noll till fem. Med lite decimaler.

Några snabbexempel från senaste veckan:

The Shining - dvd, nya 2-disc utgåvan - 5
Midvinterblod - deckare i linköpingsmiljö, av Mons Kallentoft - 4,25
Dödens Kemi - brittisk deckare i bones-genren (forensic anthropologist) av Simon Becket- 4
Juno - film med bra musik - 4
Dexter - Dexter In The Dark - deckare i dexter-genren av Jeff Lindsay - 3
We Own The Night - högst ointressant film om tråkiga poliser, som jag inte ens orkade se klart - 1,5
Extramaterialet på Järnjätten-dvd'n - 3

o.s.v.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej nu j-vlar! "We Own the Night" skall nog ses på bio. Jag och Mills såg den igår och tyckte den var mycket bra. En klar tre i alla fall (bara för Joaquin, kanske.)

Hej förresten, Jockes-nya-blog-thing

--Olle

Joakim sa...

Hej hej! Måste väl erkänna att jag var lite trött och egentligen inte sugen på film när jag såg den. Men om man tycker att filmen är så ointressant att man inte ens höjer på ögonbrynen när Marky Mark blir skjuten.. då är det något fel.

Ska vi supa och gå på Cloverfield i helgen!??!???

Anonym sa...

Nej, "så" rolig kanske den inte var, men bra! Fast bio förvillar en ju alltid litet grann.

Btw tycker jag du ska se "Margot at the wedding" snart. Noah Baumbach. Jag gillar, men jag äter å andra sidan allt han (det lilla) han gjort. Och Wes Anderson. Eller tillsammans.

Vi får prata mer i morgon gamle lofibjörn.

--Olle