2009/03/03

Primer


5.

Primer är en snyggt filmad Lo-Fi-film, gjord med en budget på runt $7000, som handlar om kompisarna och hobbyelektronikentusiasterna Abe och Aaron som mixtrar med elektromagnetiska experiment hemma i garaget. Av en händelse råkar de tuta ihop en låda som manipulerar tiden på intressanta sätt..

Jag har ju hört så mycket om Primer. I flera år. Och antagligen rent mentalt redan avlagt den som pseudovetenskapligt skräp. Bävat för att göra mig besväret. Den verkade ju vara för konstig för sitt eget bästa. Typ. Och varför gå och se någonting som man ändå inte förstår sig på. Men låt Er inte missledas. Primer är ingen SVÅR film.

Och att den skulle ha en sådan bedövande effekt.. Hjärnan är helt tom. Och jag vill bara se den om och om igen tills jag förstår vad det är jag egentligen sett. Varit med om. Om det nu finns något att förstå. Primer måste antagligen inte förstås. Bara upplevas.

Inga kommentarer: